sobota, 11 kwietnia 2015

Propozycje zdrowych śniadań

 Nie od dzisiaj wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Właśnie dlatego, żebyśmy mieli siłę na pozostałe godziny naszego funkcjonowania.
 Dużo osób omija śniadanie, nie ma na nie czasu, czy zjada coś w biegu.
Przetestowałam to na samej sobie, że jeśli ominiemy śniadanie, to potem, w ciągu dnia będziemy zjadali więcej - ja do tego jestem jeszcze rozdrażniona i osłabiona.

 Postanowiłam nie zalewać Was jak do tej pory postami o tym, co jem codziennie. We wcześniejszych postach pojawiły się informacje o wszystkich posiłkach, które jadłam przez dwa tygodnie, a także przepisy. Mam nadzieję, że ktoś z tego skorzystał ;)

Dzisiaj więc o tym co najczęściej wybieram na śniadanie (jestem w tym monotematyczna), ale co jest naprawdę smaczne i gwarantuje energię od samego rana :)

1. Najbardziej lubię omlety na słodko :)
Mieszam 3 jaja z łyżką mąki bardzo dokładnie i taką breję wylewam na rozgrzaną wcześniej patelnię z oliwą z oliwek. Piekę omleta z dwóch stron. Na koniec posypuję go tym co lubię najbardziej- bananem, czy gruszką, albo tym i tym. Dodaję troszeczkę dżemu niskosłodzonego i najczęściej posypuję wszystko płatkami migdałowymi, jeśli mam je akurat w domu :)





2.Druga propozycja to omlet z warzywami, kiełkami, czy szpinakiem- w każdym razie już nie na słodko ;)
Przyrządzam go tam samo jak wyżej, z tą różnicą, że do mojej mieszkanki jajeczno- mącznej, dodaję szpinak, pietruszkę, pokrojoną zieloną cebulkę(można dodać to co ma się pod ręką), ewentualnie skrojoną paprykę. Całość również smażę z 2 stron i gdy pod ręką mam kiełki, do posypuję nimi gotowe danie :)



3. Trzecia propozycja to owsianka :) Gotuję mleko (używam 1,5 %) i od razu dodaję do niego 3 łyżki płatków owsianych (nie błyskawicznych) i rodzynki, czasem żurawinę.Gdy całość już mi się gotuje, wyłączam. Przelewam do miseczki, gdzie uprzednio skroiłam banana. I posypuję wszystko płatkami migdałowymi. 



4. Ostatnia propozycja, to ciemniejsza bułka z ziarnami, na którą daję chudą szynkę z kurczaka, pomidory i posypuję- skrojoną zieloną cebulką/szczypiorkiem/kiełkami - do wyboru ;)




Jeśli macie propozycje swoich śniadań, chętnie się dowiem co wybieracie na tę porę dnia :)



2 komentarze:

  1. Bardzo fajne propozycje! Najbardziej ciekawym jest omlet na słodko dla mnie, wypróbuję :)

    http://wmymswieciewitam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dla mnie omlet na słodko, to najpyszniejsze śniadanie na świecie :)

      Usuń