czwartek, 17 września 2015

Słodycze vs Fit - porada eksperta

Kochani

 Ponownie zwróciłam się z pytaniem do profesjonalisty i eksperta- Sebastiana- czy mógłby nam doradzić co zrobić, gdy jesteśmy uzależnieni od słodyczy, a jak powszechnie wiadomo, bardzo koliduje to z pracą nad świetną sylwetką.

Taką oto odpowiedź otrzymałam (i bardzo za nią dziękuję :) Sebastian, jesteś wspaniały!)




Słodycze vs Fit

         Nie każdy jest w stanie wytrwać i ograniczyć spożywanie słodyczy. Większość z nas ma do nich ogromną słabość, jednak postaram się coś podpowiedzieć i wspomóc Was w walce z łakociami. Zacznijmy od kilku rad, które po wprowadzeniu w życie powinny przynieść bardzo duże efekty, nasza psychika i apetyt powinny zostać zaspokojone ;)

            Dziel na kawałeczki – porcje słodkości, którą masz zamiar zjeść... podziel na części i zjedz tylko jedną z nich. Zaspokoisz psychikę, poczujesz smak, a spożyjesz dużo mniejszą ilość pustych kalorii ;)
            Pij wodę – kiedy najdzie Cie ochota na słodycze, sięgnij po butelkę wody niegazowanej i wypij około 200ml. Picie wody zmniejsza apetyt na słodkie ;) Wodę można zastąpić herbatami owocowymi bądź sokami. Herbatki posiadają słodki posmak ale od nich się nie tyje, natomiast jeśli sięgasz po sok, najlepiej przygotuj go samemu ;)
            Przyprawiaj – apetyt na słodkie można zrównież zaspokoić gotując, wystarczy dodać do naszych potraw cynamon, gałkę muszkatołową, curry bądź goździki. Potrawy będą smakowały bardziej orientalnie a sprawa słodyczy może zostać rozwiązana.
            Kawa – może ona zwiększyć lub obniżyć poziom cukru we krwi jak i prowadzić do odwodnienia organizmu. Ograniczając jej spożycie odbieramy sobie także do tzw ciasteczka do kawy ;)
            Nie rób zapasów – będąc na zakupach nie kupuj słodkości po to żeby leżały one w domu i mówiły do Ciebie „zjedz mnie”. Ich brak w domu wyjdzie Ci na dobre i zapobiegnie wieczornemu podjadaniu. A jeśli już apetyt wygra z silną wolą, wyjdziesz na spacer, żeby je kupić.
            Odpoczynek – kiedy jesteśmy zmęczeni bądź niewyspani, nasz organizm domaga się dodatkowego zastrzyku energii. Najczęściej wtedy sięgamy po słodycze gdyż cukry i tłuszcze w nich zawarte bardzo szybko pomagają organizmowi odżyć.
            Ćwiczenia – kilka minut ćwiczeń dziennie pozwala utrzymać odpowiedni poziom cukrów we krwi i zmniejsza ochotę na ich spożycie. Dodatkowo wysiłek fizyczny pomaga się odstresować, więc nie będzie potrzeby zajadanie stresu słodyczami.

            Zamienniki... jeśli już przegramy z naszym apetytem, warto wejść do kuchni...i samemu przygotować łakocie na które mamy ochotę. Istnieje mnóstwo fit przepisów na słodycze, które możemy kupić w sklepie. Domowe Oreo, Nutella, różnego rodzaju batoniki. W tych pysznościach znajdą się zamienniki składników będących w składnie sklepowych słodyczy. Zazwyczaj cukier zastępujemy miodem, mleko mlekiem roślinnym a mąkę pszenną mąką razową. Mamy zatem same zdrowe produkty, jednak i w tym przypadku należy znać umiar. Nadmiar nawet najzdrowszych cukrów i tłuszczy zostanie skumulowany w organizmie w rejonach bioder. Mając możliwość samemu przygotować słodkości powinniśmy z niej korzystać, zdrowe składniki wspomogą inne procesy w naszym organizmie np. wchłaniania czy trawienia.








1 komentarz:

  1. Takiego wpisu szukałam, dziękuję! :D

    *Teraz wiem, że to po prostu ręcznik zawyża wagę!!! :D

    OdpowiedzUsuń